Monday, September 15, 2014

Přílet

Zápisky začínám jako obvykle příletem. Je to můj třetí cestovatelský blog. Kdyby si to chtěl někdo připomenout, tak loni jsem byl na Taiwanu: studiumnataiwanu.blogspot.com a před pár lety na stáži v Íránu: workiniran.blogspot.com.

Malé letadýlko směr Pittsburgh
Odlet byl hodně hektický. Loni jsem na Taiwan odlétal hodně ve spěchu, ale proti letošku to nic nebylo. V pátek 5. září jsem měl inženýrské státnice a po nich přijímačky do doktorského studia. Skončil jsem v 5 hodin večer, v Praze. Následovala cesta do Brna, rychlé balení, 3 piva a v 1 v noci do postele, abysme v 7 ráno stihli autobus směrem zpátky do Prahy. Ani státnice jsem nestihl oslavit. Aby toho nebylo málo, ráno jsme dobíhali autobus, který nám skoro ujel, protože jsem se vracel, pro věci, co jsem zapomněl.

Ale vyšlo to. Na Ruzyni jsem nasedl na Boeing společnosti Delta směr New York, JFK. To je asi nejhektičtější a nejzasekanější letiště, jaké jsem kdy viděl. Docela otravné je, že nejde poslat zavazadlo až do cíle. Při příletu do USA se musí projít celní kontrolou. Takže vystoupit, projít celní kontrolu, vzít krosnu, napsat celní prohlášení, projít s krosnou 200 metrů a zase ji odložit na pás. Všude extrémní fronty, takže kdybych to nebral zrkatkami, tak by mi ty 4 hodiny stačily tak akorát. Druhá extrémní fronta byla na ranveji. Při odletu do Pittsburghu jsme byli 27. letadlo ve frontě. Byla tam kolona letadel jak na D1. Pilot nám to vynadradil okruhem na nočním centren New Yorku. A za 2 hodiny už jsem byl v Pittsburghu.

Tady se objevila docela nervozita, protože na mě nikdo nečekal. A přitom měl. Naštěstí se jenom zpozdili, takže všechno v pohodě. Dovezli mě do domu, kde budu bydlet a další 2 dny jsem prospal. Pokračování příště.

No comments:

Post a Comment