Sunday, December 28, 2014

Lake Arthur a nakupování

Jezero je v severozápadní Pennsylvánii a už jsem tam jednou byl, na podzim. Teď jsem  tam prvně vůbec nechtěl jet. Vyrazil jsem do Outletu, který je hodnocený mezi 5 nejlepšími v USA no a tohle jezero je po cestě. Odpoledne se udělalo tak hezky, že jsem zastavil a šel projít několik trailů. Teprve  po setmění jsem se vrátil k mé cestě na nákupy.


Tohle je můj brouk
 Na amerických parcích se mi líbí, jak jsou udržované a jak si jich lidé váží. A navíc mají co nabídnout pro všechny skupiny lidí. Jsou tady postavené lavičky a místa u jezera na piknik nebo jenom na zastávku, potom krátné traily pro pozorovatelé ptactva, motýlů,.. Nebo delší traily do okolních kopců. Taky přímo u řeky vedou cyklostezky a mají tu půjčovny kol, dá se narazit taky na maličké sjezdovky.

 Park nebyl tak barevný jako na podzim, ale pořád měl něco do sebe a určitě je to zajímavšjí než nakupování. No ale kdo by odolal, když to bylo tak blízko.
 O nakupování jsem ještě nepsal. Takže americké ceny jsou vyšší než u nás. Skoro u všeho. Vyjímky jsou elektronika a nějaké speciální zboží vyráběné v USA, na které se do Evropy platí cla. Třeba iPhony nebo věci od Applu jsou tady levnější, ale zase ne tolik jako před pár lety, kdy se to vyplatilo tahat ve velkém do Evropy. No a s oblečením je to tak, že obyčejné oblečení je prostě dražší. Tričko pod 300Kč je výjimka, košile pod 700 taky. No tak proč toik lidí chce do USA na nákupy? Jde o značky. Pokud si u nás nebo kdekoliv jinde chcete koupit originál Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren tak je to dost drahé. Takže jde hlavně o obchody, které jsou v Praze na Pařížské a nakupuje tam vyšší třída. No tak tyhle věci jsou tady o dost levnější, ale pořád nejsou levné. Jde o to, že u nás ta bunda nebo kabát stojí 10 tisíc, tady jenom 3. Další skupinou jsou outdoorové věci, které jsou taky dot drahé, ale tam se platí opravdu za kvalitu. Zase platí to stejné, značky jako North Face, North Balance, Marmot, Black diamond nebo snowboardové značky, jsou tady mnohem levnější, ale zase prostě nejsou levné.

Strávil jsem v cetru asi 3 hodiny a ani jsem ho celé neprošel, nakoukl jsem tak do 10 obchodů a nakoupil pár věcí. Byly ještě povánoční slevy, takže všeude bylo milion lidí, ale co jsem tak vypozorovl, byli to samí cizinci. Indové, číňani, Arabové a tak.

No comments:

Post a Comment