Monday, October 27, 2014

Cuyahoga Valley National Park


 Je to jeden z 37 amerických národních parků. Je ve státě Ohio mezi městy Cleveland a Akron a je to nejmladší americký národní park. Od Beaver Falls je to jenom hodinu a půl daleko, takže jsem se tam o víkendu vypravil.


 Není to klasický národní park, jaký jsem čekal. Je to dlouhé údolí kolem řeky, ale nad údolím vedou dvě dálnice. Taky jsem narazil na 2 golfové kluby nebo železniční trať, která vede středem parku. Ale asi je to tím, že je to nejmladší park a dřív nebyl chráněn. Vedou tady stezky pro cyklisty, bruslaře, běžce... To by na Šumavě asi nikdo nepovolil. Co se mi nelíbilo, byl americký styl. Dali mi mapu, kde bylo vyznačených 50 treků, všechny kolem 3-4 mil, ale nebyly na sebe napojené. Američani to dělají tak, že dojedou autem na parkoviště k nějakmu populárnímu místu, jdou 200 metrů na vyhlídku nebo k vodopádu, vrátí se a jedou zase 5 km autem k jiné atrakci, místo aby tam došli. Pak jsou tady ještě cyklisté a chodci, ale drtivá většina jsou typičtí američtí lenoši.
 Zaparkoval jsem ráno u vodopádů a naplánoval si trasu, tak abych prošel 5 trailů. Jeden z rangerů mi říkal, ať jezdím autem, že to nejde ujít, tím mi dodal odvahu a samozřejmě to ujít šlo.
 V parku je stovky atrakcí a velmi rychle se všechno mění, od stal a temných hustých lesů, přes planiny a jezera až po krásně opravené tradiční domky. V parku jsou také sjezdovky a trasy pro běžkaře, které se pomalu chystají na sezónu. Vlak, který jezdí středem parku je hlavně vyhlídkový a vozí turisty nahoru dolů v údolí. Většinou jsou taky slyšet auta, protože dálnice nejsou daleko. Tím ten park trošku ztrácí přírodní charakter, ale zase v něm jsou vidět peníze. Všechny strazky upravené, domy oprvené, nikde nepořádek, opravdu je vidět, jak se o to starají.
 Nejvíc se mi tam líbily barvy. Park je nejkrásnější na podzim, který zrovna končí, ale listů je na stromech ještě dost. V parku jsou stovky druhů stromů a každý má trošku jiné barvy listů a jakákoliv část parku vypadá úplně jinak.
 Hrozně se mi líbí ten přístup, že celý park je protkaný stezkami a udržovanými cestami. Někde je to až moc, když postaví parkoviště hned vedle skal, aby lidi nemuseli chodit 2 km navíc. Ale stezky pro cyklistiku, lyžování, bruslení sem výborně sednou.

 Ušel jsem nakonec asi 24mil a byl jsem rád, že jsem došel do auta. No ale problém, nechal jsem zapnutá světla, takže jsem nenastartoval. Naštěstí máme v kufru kabely a s pomocí jednoho typického kovboje jsem to za 20 minut nahodil. A vydal se do Clevelandu.

Golfové hřiště
V Clevelandu jsem si dal večeři a chtěl vyrazit do města, ale po večeři na mě padla taková únava, že jsem radši skočil do auta a uháněl zpátky do Beaver Falls. Do Clevelandu se určitě vrátím, je tam rocknrollová síň slávy a hlavně tam hraje Lebron James.
Cyklostezka

No comments:

Post a Comment