Tuesday, February 17, 2015

Broomball

Včera jsme měli poslední zápas, tak musím napsat něco o této zvláštní hře. Několik lidí z Westinghouse založilo tým a přihlásili se do zimní ligy. Zeptali se mě, jestli nechci hrát s nima. Tak jsem samozřejmě řekl, že jo. A pak se zeptal, co to ten broomball vlastně je.
Takhle nějak se to hraje


Broomball byl vynalezen v Kanadě, asi lidmi, kteří neměli peníze na brusle. Je to hokej, ale hraje se v botech. A hokejky jsou takové klacky s kusem gumy na konci. Hraje je s tvrdým míčem. Největší zábava pro diváky je asi klouzání a padání. Zkoušel jsem se dívat na finále ligy (ano, mají ligu a dokonce i mistrovství světa) a je to nuda. Stejně jako naše hra. Kvůli botům je to všechno takové zpomalené, všichni padají a všechno je nepřesné. Hru mohlo vymyslet taky marketingové oddělení prodejců sportovního zboží. Něco jako squash, který byl vymyšlen prodejsi tenosových věcí, aby měli další sport, ve kterém se mohou uplatnit. Takových sportů je v USA hodně. Ani nevím názvy, ale jsou tady divné tenisy, kombinace sportů jako volejbalový squash nebo broomball.
Broomballové boty
Broomball se hraje hodně na vysokých školách jako takový sport pro srandu. Jako u nás se chodí si zahrát fotbal, tak tady se domluví a jdou hrát broomball. Celou dobu mi vyčítali, že jsem si nekoupil vybavení. Tak pro představu kolik stojí. Boty mají hodně měkou vysokou podrážku a protiskluzové vlastnosti, stojí minimálně 3000, potom hokejka za 2000, dále helma, kalhoty, chrániče... Vybavení na pár zápasů za 12000? Nic pro mě, ale Američani do toho jdou. Já jsem hrál v běžeckých botech a skoro bez chráničů, taky mi málem vyrazili zuby, a vracel jsem se vždycky dost omlácený. Je to kontaktní hra jako hokej, nárážení apod je povoleno.
Hokejka

Byli jsme přihlášení do amatérské zimní ligy. Je několik skupin, které hrají každý týden jednou asi 2 měsíce a na konci je play-off. Některé týmy se snaží dostat do nějakých vyšších soutěží a berou to dost vážně. My jsme skončili v naší skupině předposlední s jednou výhrou a dvěma remízami. Za účast v lize se platí 15000, hraje je totiž v hale a je tam i rozhodčí. No, dalo by se říct, zlatý fotbal. Koupíte si kopačky za pár stovek a můžete hrát od rána do večera, ale jiný kraj jiný mrav. Ne, že by mě to nebavilo, z hřiště je to opravdu zábava, ale asi mi stačilo, že jsem si to vyzkoušel a vyhledávat to nikde nebudu. Dole je ještě video z nějaké amatérské ligy, která vypadá podobně jako ta naše.


No comments:

Post a Comment